Dressyrtävling

Jag och Cassie startade våran första ressyrtävling igår. Supernöjd, fast dommarn var nog lite för snäll på vissa ställen men men, Hon trode att Cassie kunnde bli en super fin ponny bara hon får mer balans i galoppen. Jag håller med henne om galoppen hon har svårt för galoppen då hon har travare i sej men jag älskar min lilla ponny plutt utan galopp också.
I LC:2 an så var allt bara skit, hon ar rädd för de vita lapparna på väggen och för att inte skotkärran stod på rätt plats. Men när vi väl kommit igång så tycker jag att hon var fin. Men höger galopp gick inte så bra, vart mäst tölt, trav, galopp blandat så vart bara 49,?% i den.
I LB:1 an så gick hon super, hon var inte rädd för någe och hon gick som en liten ängel. Något springig emellan åt i treaven men annars skit fin. Galopperna satt skit bra den här gången och jag slutae på 54,48% Jätte nöjd med ritten :D
Startade även Oka i LB:1 an. Hon var ovanligt lugn och gick super duper. Galoppan var inte lika studdsig eller springig som sist jag startade henne idressyr, då var allt jätte dåligt hon flög omkring överallt och jag hade nästan ingen koll. Vart 44.48% villket är stor skillnad från förra gången! Hihi samma dommare som sist.

Filmer kommer senare idag när jag orkar lägga in dom ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?